Jest to zespół urządzeń, które na drodze elektronicznej, lub mechanicznej pomagają w regulacji następstw ruchu pociągów. Głównym zadaniem blokady liniowej jest trzymanie pod zamknięciem semaforów, gdy jakiś pociąg znajduje się na szlaku. Zapobiega to stworzeniu katastrofy kolejowej i powoduje zwiększenie bezpieczeństwa ruchu, bez wprowadzania obostrzeń takich jak telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Blokadę liniową pod względem budowy urządzeń możemy podzielić na mechaniczną (okienkową) oraz przekaźnikową. Obie te blokady działają w identyczny sposób. Pod względem ruchu wyróżniamy blokadę dwukierunkową (trzyokienkową) oraz jednokierunkową.
Jest to zespół urządzeń, które na drodze elektronicznej, lub mechanicznej pomagają w regulacji następstw ruchu pociągów. Głównym zadaniem blokady liniowej jest trzymanie pod zamknięciem semaforów, gdy jakiś pociąg znajduje się na szlaku. Zapobiega to stworzeniu katastrofy kolejowej i powoduje zwiększenie bezpieczeństwa ruchu, bez wprowadzania obostrzeń takich jak telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Blokadę liniową pod względem budowy urządzeń możemy podzielić na mechaniczną (okienkową) oraz przekaźnikową. Obie te blokady działają w identyczny sposób. Pod względem ruchu wyróżniamy blokadę dwukierunkową (trzyokienkową) oraz jednokierunkową.